engangimullsjo.blogg.se

HippHipp! Hurra.

Publicerad 2012-10-17 23:14:18 i Allmänt

Idag har det firats på skolan, Fredrika har nämligen fyllt 21 år. Detta firades med bakelse till frukost och skönsång serverades till lunch. Förövrigt fick hon av mig en keramik- larv vid namn "kepslarv"(?). 
 
Freddi och ett troll.
 
Förövrigt hade vi idag livsåskådning, där jag har valt ämnet musik. Jag vet inte om jag har skrivit det innan, men det går ut på att man får i uppgift att under ett tilfälle ha med tig två låtar som man känner något speciellt för. I andan av dess låtar och musik generellt, berättar man om sig själv och sin egen livsåskådning. Det är en av mina favoritlektioner! Man kan komma "främmande" människor så nära bara genom att dela något saom ALLA människor känner något för, musik! Förövrigt spelar jag snart piano som Robert Wells! Eller? 
 
 
Ett blickfång från lektionen "Etik och Förvaltarskap"
 
Idag hann jag även med en runda med min kära Suzuki! I höstsolens sista matta strålar gled vi runt i mullsjötrakten och levde livet som det är menat att leva. Underbart! Det är verkligen fantastiskt vackert här i skogarna! Vi stannade till vid Landhs konditori och fikade med ännu ett födelsedagsbarn(!) Erik, från bildklassen. Här finns inte bara inbjudande skogar, utan även väldigt trevliga människor.
 
Som om detta inte vore nog har jag blivit konstsamlare och min första investering är en kreation av den erkände konstnären Jacob Endfors och gör sig utomordentligt bra på min vit-kalla vägg. Hängandes bredvid ser ni ännu ett föremål i min växande samling, en folkdräkt med ursprung från bohuslän. Jag får la flytta dit. 
 
(He)Artcore. 
 
Avslutningsvis skulle jag vilja posta en länk som guidar er till något jag skrattat åt ikväll, en klassiker sviker aldrig! Godnatt! http://www.youtube.com/watch?v=SOZ8Jv-ZZeg
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela