engangimullsjo.blogg.se

Soffsöndag!

Publicerad 2012-10-14 17:01:26 i Allmänt

Idag segar jag och och tiden ikapp i ett regningt och murrigt Mullsjö. Tiden vinner, den har tagit sig ända till 16,59 och jag har inte lyft min rumpa ur soffan än, nästan. Jag har dock lämnat världens bästa Anna Karlsson på tågstationen i Mullsjö(Nåväl, Jacob körde oss dit). Hon ärade mig med finbesök igår förmiddag och det firade vi genom att i Jönköping fika, prata såsom bara vi kan och gå på konstutställning arrangerad av bildeleverna på skolan. Karin, Linné, Kajza och Carro hängde också med. Det blev en riktigt mysig dag i Jönköping. 
 
Karin och Fredrik, en del av utställningen?
 
Anna och Jacob diskuterar konst.
 
Jacob Endfors.
 
Innan helgen kom med alla sina förnöjsamheter kom torsdagen på besök och bjöd på "international suit up day" vilket innebar --> Kavaj! Efter skolan drog ett litet sällskap in till Jönköping för att titta på en film i den pågående filmfestivalen i staden. Filmen hette "Never sorry" och handlade om konstnären Ai Weiweis liv och hans arbete för yttrandefrihet i Kina. En väldigt bra dokumäntärfilm som jag varmt rekommenderar. 
 
Kulturkavaj.
 
När filmen var sedd var det dags för käk, vi övergav skolköket för en kväll och for till Libanon och käkade(nästan i alla fall) Alla utom FREDDI tyckte att det var gott.
MumS!
 
Fredagen bjöd på besked om hur volontärperioden i Afrika kommer att arta sig! Vi tog det gemensamma beslutet  att alla fyra i SAM-Profilen ska åka ihop hela tiden och att perioden ska delas vilket innebär att vi kommer att vara både i Swaziland och Sydafrika. Det känns fantastiskt bra och jag är väldigt nöjd! Nu är det inte långt kvar...
Fredagens kväll spenderades i uppgång G i form av ost-kväll! Alla köpte med sig en varsin ost och frossade tills brickan var slut och det var dags för dans! JAG SKA FÖLJA DIG GENOM ELD OCH VATTEN ÖÖÖVER LAND OCH HAV! Underbart!
 
Mumma.
 
Tillbaka till lördagen! Jag tillsammans med vänner mötte upp Anna i Jönköping runt 12- tiden. När fikat var uppfikat, tavlorna färdigsedda och godis inhandlat fick vi skjuts hem till Mullsjö av konstnärerna Jacob och Fredrik. Vi hann hem och vända innan vi tog tåget in till storstaden igen. Vi hade fått bord på AnnaGretas, en väldigt trevligt tapas-restaurang där det finns ännu trevligare servitörer och om möjligt ÄNNU godare vin. Tack min finafina vän, restauranger kan ha fina kryddor men utan dig förblir det mesta smaklöst! 
 
Bästa vänner
 
Vinglas nr x & x+1.
 
Efter en fantastiskt god middag var det dags att ge sig ut i djungeln och kvällen blev lyckad och lång... 
 
 
Det finns fler i min klass som bloggar om deras liv här på folkhögskolan! Kolla in:
 
Värt att nämna är att Snygg-Freddi (enl. Facebook) fått en pojkvän idag. Hurra! Amazing. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela