engangimullsjo.blogg.se

Kräftskiva och Ormfångst

Publicerad 2012-09-03 22:12:00 i Allmänt

Dagarna rullar på i härliga Mullsjö. Fredagen bjöd på fint väder och kräftskiva på en brygga i Mullsjön. Och finbesök!
Freddi och Linnéa trivdes.
 
Ett kräftstim.
 
Fabi, kräftmästarN.
 
Idag har vi haft lektion tillsammans med elever från den internationella allmäna linjen. Vi diskuterade kolonisation, globalisering i världen och fick reda på att vi ska läsa boken "hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" under några veckor. 
 
Efter skolan hittade Ellen en ny vän till vårt lilla folkhögskolekollektiv; Sven!
 
För att njuta av det underbara vädret satte jag mig bakom styret på mc:n. Turen förde mig till Jönköping där jag träffade världens bästa Anna, tillika tidigare Jönköpingsbo, som visade mig stadens pärlor i form av tapasrestauranger, dansställen och glassbodar! Dessutom ringde dem från Wanyes Coffé idag och vill att jag ska komma och jobba i veckan. Kanonkul!
 

Kommentarer

Postat av: Lizzy

Publicerad 2012-09-04 07:40:54

Fy vilken läskig typ... Ormen alltså. Grattis till jobbet :-) nice

Postat av: din andra halva rj

Publicerad 2012-09-04 23:06:47

Jag saknar dig mer och mer... men sjukt bra att du har det fantastiskt!

Postat av: Mammis

Publicerad 2012-09-05 12:47:03

Ni verkar ha det riktigt mysigt där uppe i Mullsjö, med kräftskiva o allt. Glöm bara inte att lämna Sven i Mullsjö när du ska hemåt om några veckor:O)) Kramis

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela