engangimullsjo.blogg.se

Durban

Publicerad 2013-04-14 21:07:03 i Allmänt

Volontärarbetet är för den här gången(?)över och toppas av en veckas förtjänt semester i den oslipade diamanten Durban. I torsdags kväll anlände vi till staden med 3.4 miljoner invånare efter en bussfärd som trots sina 10 timmar kändes förvånansvärt kort! Sedan dess har vi hunnit mycket och i brist på internet-tid och ord låter jag som vanligt nästan bilderna tala för sig själva!
 
BAT-culture center hyser de flesta konstformer. Idag lyssnade vi på live-jazz från caféscenen och innan dess njöt vi av kreativiteten som flödade i galleriet.Härligt!
 
Café Fish heter min nya favorit-restaurang i Durban, utan tvekan! 
 
Vågar du?
 
Utsikt från en jazz-koncert
 
Bunny chow var något vi blev tillsagda att inte missa under vår vistelse i Durban, och det gjorde vi inte! En urgröpt limpa fylld med kryddor och kyckling som kanske en aning oväntat leverarade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela