engangimullsjo.blogg.se

Manzinilördag

Publicerad 2013-03-24 15:49:13 i Allmänt

 
Såhär härligt kan man ha det en lördageftermiddag i Manzini! Glada och försedda med en varsin ägga-macka tog vi taxi in till staden där vi fyndade och njöt av en tillvaro som bara denna stad solkramade kan leverera. 
 
Vi stötte på kungen brorsa (vithårig man i mitten)och han blev så glad att han drog ihop ett gäng kompisar och dansade för oss! ...
 
Otto-ottoman var på plats. 
 
Igår var det exakt två månader sedan vi steg över tröskeln till vårt boende på Phumelela för första gången. Mycket har hänt sedan dess och mycket ska hända innan det är dags att checka in bagaget i Johannesburg om ytterligare en månad.
 
 
Det sker många rörelser under en resa som denna, de man kan mäta i mil men även rörelser som sker inuti det skal som färdas omkring på södra afrikas förfärligt dåliga vägar. Jag anar att det är omöjligt att beskriva dessa inre förflyttningar på en simpel blogg och låter det här handla om dagliga bravader och påtvingad låtsaskunskap, men jag skulle vilja uppmuntra dig till att göra det jag gör. Nej, det handlar inte om att du ska packa myggnät och malariatabletter och stiga ombord på ett plan som för dig långt, långt bort. Släng istället av dig det du samlat  på dig under ett tag och res-innåt. Världen pågår just där du är. 
 

Kommentarer

Postat av: Lizzy

Publicerad 2013-03-26 20:31:07

Sann kunskap. Livet pågår djupast sett där vi är. Å vi missar det så ofta i jakt på något vi tror vi behöver.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela