engangimullsjo.blogg.se

Farväl Swaziland

Publicerad 2013-04-01 19:54:09 i Allmänt

Nu är dagarna i Swaziland räknade för denna gång. på denna, den sista av dem fick vi chans att tacka alla de människor som på något vis varit inblandade i vår vistelse i detta fantastiska land. Bland dessa fanns den nationella styrelsen över Allianskyrkan i Swaziland, den nationella projektkommitén och inte minst president Rev. J.V. Mazibuko. Vi visade vår uppskattning genom att överlämna något vi alla fyra upplever som genuint svenskt(det finns inte så mycket)- fika. Egenbakta kanelbullar och chokladmuffins toppade med polkagrisar omsorgsfullt svepta i cellofan och lyckönskningar blev en uppskattad present!
 
Fika! 
 
Såhär kan det se ut när man bygger en kyrka på en annan kyrka! Resultatet blir Mbabane Alliance Church som inom kort förväntas rymma över 2000 personer! 
 
Det man äter bäst och mest i Swaziland= kryddat ris, kyckling, grönsaker och pumpa! Jag kommer sakna!
 
Nu är det hög tid att packa. Tjing. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela