engangimullsjo.blogg.se

Glad påsk!

Publicerad 2013-03-31 22:07:47 i Allmänt

Såhär i slutet av påskfirandet tänkte jag att det kunde vara på sin plats att jag redogör för vad jag sysslat med under denna i Afrika även uppmärksammade högtid(mindre fjädrar och nougatägg dock). Jag och mina fina medvolontärer påskade oss i huvudstaden Mbabane där vi deltog i Swazilands allianskyrkas stora påskkonvent. Tre intensiva dagar med många givande möten och mycket god mat! 
 
En grym a capella-grupp, vill jag lova.
 
Påskdagen ägnade vi till största delen i en bil som förde oss till en avlägsen men inbjundande kyrka. Endumisweni alliance church ligger placerad på en höjd vilket bjuder på fullkomligt gudomliga vyer vart du än tittar. Länge ska jag att minnas detta land enbart för dess skönhets skull! 
 
 
 
 
Imorgon är det avskedslunch som gäller, redan har vi spenderat en månad i Swaziland! Vad händer med tiden? Ingenting här nere, men i Sverige kan ni nu äntligen fira sommartid(vilket min mobil även lät mig göra i morse när den väckte mig en timme tidigare än planerat!) GLAD PÅSK PÅ DET! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lizzy

Publicerad 2013-04-01 08:38:09

Glad Påsk önskar jag dig också! Här är det soligt och vintern får snart släppa sitt grepp. Det kändes som lång tid när du åkte men snart är du hemma igen. Så mycket rikare med alla de upplevelser du gjort, allt du sett och alla de människor som du lärt känna. Det är nog inte bara landets skönhet du kommer bära med dig i ditt hjärta. Vilken plats vi än befinner oss på jorden så möter vi människor lika oss själva och alla behöver vi varandra och någon som älskar oss. Det är också häftigt att veta att överallt på jorden säger man på påskdagen.. Kristus är uppstånden - Ja han är sannerligen uppstånden!
Önskar er en riktigt skön sista tid och så ses vi snart igen! Kram kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela