engangimullsjo.blogg.se

Hej!

Publicerad 2013-03-21 21:00:33 i Allmänt

Jag vill starta inlägget genom att hälsa grattis till er kalla svenskar där hemma som nu i alla fatt kan värma sig i faktumet att dagen numera är längre än natten! Vårdagjämning är inget man uppmärksammar i Swaziland och veckan har vi ägnat åt att hälsa på de många kliniker som Allianskyrkan i Swaziland driver. Vi började med huvudkliniken i måndags vilken ligger i Magubheleni som ligger lång ifrån allt annat. Efter att ha fått en rundtur på institutionen blev vi alla farmaceuter och fick i uppdrag att packa mediciner som aldrig förr.

Vi fick även möta en HIV-stöd grupp som fanns i anslutning till kliniken. Gruppen träffas ca två gånger i månaden och samtalar och får utbildning om sin sjukdom. Tillsammans driver de även projekt som genererar pengar och mat till människor som värst drabbats av sjukdomen.

Besök på kliniken i Magubheleni
 
Dr. Stenmark och syster Sellergren
 
I veckan fick jag även äran att bli en del av ett alldeles verklig netball-lag! Själv hade jag tänkt mig netball som lacrosse ungefär, men icke. Sporten liknar basketboll, men är mycket roligare! Varför? Jag vet inte, kanske för att det är i Swaziland jag spelar!
 
KO-lossalt kul med netball. Förlåt. 
 
Imorgon blir det heldag på skolan!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela