engangimullsjo.blogg.se

Första dagen i plugget!

Publicerad 2012-08-24 00:17:56 i Allmänt

Idag var det dags! Med spänd förväntan samlades blivande mullsjö- elever i skolans aula efter en trevlig frukost med ---> skidåkargröt! Efter ett kort upprop samlades vi i respektive klass och det visade sig att vi Global-elever är 12 stycken. 7 som ska gå peaceworks profil och 5 som går SAM. Mer info om skillnaden skriver jag mer om senare eller kolla redan nu in ---> mullsjofolkhogskola.nu. Sedan följde lass av information och tal av rektorer samt styrelseordförande med tillhörande presentation av folkhögskolans lärare och övrig personal. Dagens citat; "Lev för att lära så lär du sig att leva". Rundvandingen kort därefter visade upp skolans utbud i form av keramikverkstäder, fotostudio, konferensutrymmen och en bod med rättvisemärka produkter som innehöll allt från schysta kollegieblock till rättvisa chokladkakor. Dagen avslutades i trappuppgång F, numera kallad "Fantastic floor" där geniknölarna gnuggades ikapp i en omgång familjegeni (vuxenfrågorna). Girls just wanna have fun? Tss! Madonna! Eller? Det spånades även på eventuella gemensamma aktiviteter under den kommande hösten. Några snilleblixtar från denna lååånga lista heter; besök på Ryfors godisfabrik, utforska Jönköping, ro över sjön, gammeldanskväll och kramring. Sen ska vi gå nån kurs också.
 
Tjoflöjt!

Kommentarer

Postat av: Mamma

Publicerad 2012-08-26 16:54:49

Söteblöte:O)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela