engangimullsjo.blogg.se

Kickstart my heart!

Publicerad 2012-11-10 12:20:03 i Allmänt

Härligt med helg! Idag är jag ledig från både skola och arbete och jag måste erkänna att jag inte riktigt vet hur jag ska hantera situationen. Det ska nog ordna sig trots allt, det finns ju piano och gym sedan ryktas det även om att det ska krigas i skogen utanför vårt elevhem(?). Känslan kring den saken är också delad... 
 
Veckan har gått bra och snabbt! I torsdags åkte hela klassen in till Jönköping och besökte olika second hand- butiker. Vi fick chansen att hjälpa till "bakom kulisserna" och se vilken oerhörd organisation som ligger bakom de trendiga affärerna. På Erikshjälpen i Jönköping kommer det in mängder och åter mängder av saker som mängder av folk, anställda, arbetstränare(?) och frivillig-arbetare sorterade med stor omsorg för att ge kunden en så bra och enkel shoppingupplevelse som möjligt. Allt överskott går direkt till en sammarbetspartner i Bulgarien där de har egna second-handbutiker där de säljer överskottet vilket leder till att människor kan försörja sig.
 Vi besökte även en sopsorteringsgård med nyfikenhet i sinnet.
 
Igår, fredag, var en behaglig dag. Lektionerna bjöd på samtal om gruppdynamik i rese-sammanhang och vi började även fila på en packlista som troligtvis kommer att bli rätt lång. På kvällen var det dags för Halloween-fest i aulan med tema; SKRÄCK! Med begränsad garderob och stor kreativitet blev resultatet hårdrockare, eller skräckrockare. 
 
Alice Cooper? 
 
För att komma i stämning inför hårdrocksprojektet fick jag ju självklart dra på musik på max i högtalarna och upptäcker att hårdrock är riktit trevligt. Vill ni ha lika trevligt som jag dra på Mötley Crüe med "kickstart my hart" och HÖJ volymen! Mötley Crüe – Kickstart My Heart - International
 
 

Kommentarer

Postat av: Fabbe

Publicerad 2012-11-10 15:52:13

Snyggt!! Du borde va hårdrockare oftare!

Postat av: Lizzi

Publicerad 2012-11-11 19:01:14

Snygg ä du allt... Du lyckas få till det utan några större problem med nästan inga resurser. Ska till en teaterelev vid namn Becca från Sture för de. Du är du och du är bäst. Ta hand om dig tills vi ses! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela