engangimullsjo.blogg.se

Let it snow!

Publicerad 2012-11-29 12:03:56 i Allmänt

Nu har julen kommit till Mullsjö på riktigt. Snön har lagt sig som ett täcke över skog och mark och låter byn glida in i årets sömndvala. Detta var min syn när jag kom upp i morse.
Silverland!
 
För övrigt händer det mycket annat här på skolan! I förra veckan höll vår projektgrupp i temadagen om de glömda barnen och igår var våra klasskompisar på en skola i byn och lärde eleverna hur man källsorterar och hur ROLIGT det är! Den tredje projektgruppen i klassen har valt att engegera sig i ett indianfolk i Costa Rica, Bribri-folket. De ska försöka att samla ihop pengar för att en skola ska kunna köpa datorer. Fantastiskt jobbat av alla, tycker jag! 
 
I måndags fyllde min kära lillebror hela 16 år! Det firar vi med en bild!
Underbara bror, saknar dig så mycket!
 
I måndags var det även dags att klä sig i förkläde och agera barista igen. Det gick bra och alla fingrar sitter på plats= lyckad arbetsdag!
 
Tisdagen bjöd på projektutvärdering och insamling! Med sol i sinnet och bössa i hand stod jag och mina
projektkollegor och skramlade utanför ICA Mullsjö. Så kan det vara! 
 
"Hej! Har du hört talas om de glömda barnen?"
Lite konsthäng har det hunnit bli!
Freddi och Daniel Craig, eller? 
Moneypenny. 
 
Nu är det lunchdags och i helgen åker jag hem! Ses vi? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela