engangimullsjo.blogg.se

Vilken temadag!

Publicerad 2012-11-22 18:23:19 i Allmänt

Idag var det dags! Fyra elever på Mullsjö folkhögskola vaknade med hjärtat i halsgropen och fulla av förväntan inför de glömda barnens dag. För er som missat vad detta handlar om är det inget mindre än det projekt som vi arbetat med sedan mitten av september. Klockan 08.50 stod vi i rad på scen för att presentera vårt arbete. Dagen började med en strålande sång-prestation av Josefin som sjöng "God bless the child" av Billie Holiday. Sedan föreläste Lars-Gunnar (LG) Wettebrand, konsulent på hela människan i Jönköping. Efter en delikat fikarast var det dags att hälsa en teaergrupp från Nässjö upp på scen. De gestaltade hur barn i familjer med "trubbel" kan uttrycka sin sorg och frustration. 
 
 
Med facit i hand känner jag mig glad och oerhört stolt över vårt arbete! Jag har lärt mig att om man bara vill  kan man hjälpa människor i svåra situationer. Än är inte alla glömda barn funna och hjälpta, men jag tror absolut att vårt arbete kan resultera i något större i förlängingen. 
 
 
Som om denna glädje inte var nog fick jag idag veta att min mobil inte alls gått ur tiden utan ligger och väntar på mig på jobbet. Idag har det sannerligen varit en bra dag!
 
 
Nu är det snart dags att byta on, vi ska ju spela innebandy ikväll. Tjolahopp.

Kommentarer

Postat av: Karin Lager

Publicerad 2012-11-22 20:44:28

Jag är också stolt över oss! Detta gjorde vi bra :)

Postat av: Lizzi

Publicerad 2012-11-23 07:15:22

Det blir ofta bra när du är i farten.Härligt att ni är nöjda. Bara att gratulera! Btw...Skönt att mobilen kom fram:-)

Postat av: mamma

Publicerad 2012-11-23 21:15:05

Härligt att höra (läsa)att projektsdagen gick bra, ett extra plus att även mobilen kom tillrätta. kram mamma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela