engangimullsjo.blogg.se

Davids Heroes

Publicerad 2012-10-03 22:48:41 i Allmänt

Idag har det varit en minst sagt spännande dag! Jag har nämligen tillsammans med en gött gäng människor från skolan Varit iväg och försvarat vår heder på en folkhögskola i Viskadalen i ingen sport mindre än; Fotbol! Jag och Freddi i klassen anmälde oss(mest på skoj) för några veckor sedan och i dagarna kom påminnelsen som en smäll på käften. Men vi stod där ombytta och klara och väntade frukost 07.30 i morse. Själva spelet gick bra, vi vann 2 matcher och kom vidare till kvartsfinal där vi till sist fick stryk och åkte ut. Vem vet, detta kanske är starten på en brilliant karriär som fotbollsproffs. Eller inte. Men kul var det! Mozarellla!!!!
 
Igår jobbade vi vidare med vårt "glömda barnen"- projekt och det gick som en dans, vi är bäst! Övrigt som händer på skolan är att (nästan) alla elever som går konst och form har tagit sitt pick och pack och penslat sig ner till Köpenhamn där de dricker öl och studerar konst i tonerna av jazz. Inte alls avudsjuk. Dessutom innebär det att hela skolan känns tom. Men alla mynt har två sidor, bortfallet innebär mer efterrätt till MIG!
 
Ikväll har vi i vår trappuppgång haft ett härligt hemgruppsmöte och planerat busigheter inför morgondagens högtidliheter; KANELBULLENS DAG! Vänta ni bara... En riktigt fin kväll. I love this place. 
 
Jag har inte orkat hasa mig in till Linneá och låna sladden så jag kan föra över lite aktuella bilder, så jag får underhålla er med bilder på mig själv. Inte illa det heller i och för sig! 
Rester av dagen: Te i en kopp från Höganäs som jag fick av min kära Freddi på min födelsedag, lagtröjan i bakrunden från dagens bravader med laget "Davids Heroes" och en sliten men glad Rebecca!

Kommentarer

Postat av: a freind

Publicerad 2012-10-03 23:43:45

Inte visste jag att du var en sån rackare på fotboll ;-) Snygg mugg. Passar perfekt med ett gott kaffe i till kanelbullens dag. Du får lyxlira lite i morgon. Ha det gott vännen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela