engangimullsjo.blogg.se

Catching up!

Publicerad 2012-09-10 23:07:07 i Allmänt

Ojoj! Jag hade ju en blogg också! Men en innehållslös blogg innebär ofta ett innehållsrikt liv, vilket är fallet. I måndags fick jag reda på att jag fått jobb som barista på Waynes coffee i Jönköping(tack Anna) där jag jobbat varje kväll från tisdag till söndag. Jag trivs verkligen superbra och platsar snart bland mjölkskummar-eliten i världen, eller? Trivs gör jag i alla fall, och Emelie tror att det kommer gå bra för mig och min baristakarriär ;) 
En av mina nya arbetskamrater. Välkommen in på en latte!
 
Ingen pallplats när det gäller att skära melon i alla fall...
 
I skolan fortgår arbete med miljö & rättvisa, etik och bibelkunskap mm. Under en lektion i fredags såg vi filmen Cry freedom som behandlar apartheidtiden i Sydafrika, se den. (Varning för känslomässig rak höger). 
Sedan sist har vi även hunnit med att möta seniorerna som har valt att gå en kurs med global inriktning på folkhögskolan. Ett givande möte med stor chans att byta erfarenheter och ha skoj tillsammans.
I lektionssalen Hasseln.
 
Fredag kväll bjöd på en utekväll i världsmetropolen Jönköping, härligt! I denna bakvända stad heter Corner Zentrum och man skakar rumpa på Harrys. För oss blev det ett beök på solsidan(?) och O'learys, där man visst också skakar loss! 
Fest på solsidan. Soligt? Roligt!
 
Freddi tycker om att åka buss.
 
Idag och imorgon kommer vi att ha kurs med Maja och Johanna från Peaceworks, organisationen som hälften av klassen gör sin volontärperiod i sammarbete med. Idag har vi bla.a. pratat om hur vi hanterar konflikter, tagit reda på vilken ledartyp vi är och startat upp höstens projekt. I nuläget jobbar SAM-gruppen (min grupp) på en idé att skapa en barnteater som behandlar ämnet barnarbete på ett lättfattligt sätt. Hur har andra barn det, hur har jag det, vad ska jag göra? Stora frågor för en liten människa, men det är där de stora förändringarna sker, i det lilla. 
 
 
Projektarbete in action.
 
Jag, Erika och Ellen håller ställningarna.
 
Kvällen avslutades enligt tradition här på Mullsjö folkhögskola i uppgång G med sällskapsspel. Spelet heter Bezzerwizzer och de som tillsammans ger skäl till det namnet, tillika vinnarna heter Karin, Fredrik, Linnéa och REBECCA! OH yeah. 
Jak(c)obsx2 fokuserade miner får sätta punkt för detta inlägg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela