engangimullsjo.blogg.se

Ja, jag vet att klockan är två och det är sent för en söndag kväll.

Publicerad 2012-09-14 00:08:44 i Allmänt

Har jag berättat att det serveras efterrätt på Mullsjö folkhögskola efter varje lunch? 
 
Ibland med en Sandra på köpet!
 
Dagen har bjudit på kallt, men vackert väder i Mullsjö. Vi har haft miljö & rättvisa hela dagen, och under förmiddagen guidades vi till Malawi, ett av världens fattigaste länder. Detta för att det första av milleniemålen som FN satt upp handlar om att halvera jorden fattigdom och hunger, och det går faktiskt framåt! Läs mer här. Eftermiddagen bjöd på diskussioner om Sabeltandade tigrar, dominoeffekter och fågelskådning, en vanlig lektion med Jacob Carlzon. 
 
Efter skolan hade jag min första privata sånglektion någonsin, vilket var väldigt roligt. Snart kan jag både sjunga och spela piano, vilket jag också har börjat ta lektioner i. Som om det inte skulle räcka startades det även upp en teatergrupp idag, vilken jag är med i! UNDERBART! Om jag ska hinna gå i skolan? Vilken skola!
 
Vi var ute och gick också. 
Vissa står i solen.
 
Andra i rondeller.
 
Kvällen avslutades på en brygga med kvällsfika och skratt med mina fina vänner under stjärnorna.
Mullsjö by night. God natt!

Kommentarer

Postat av: Lizzy

Publicerad 2012-09-16 23:05:04

Du verkar ha fullt upp, inte konstigt du inte hinner blogga. Vi börjar snart planera julkonsert. Galet vad tiden går. Imon får Norge ett lyft. En arbetssugen 22–åring anländer. Hoppas de får det bra. Var rädd om dig. Ser fram mot att ses. Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela