engangimullsjo.blogg.se

Omplåstrad

Publicerad 2012-09-18 00:28:08 i Allmänt

Idag är det måndag och det känns lite måndag. Helgen har innehållit jobb och finbesök hemifrån. Ingen mindre än världens bästa morfar var på besök i lördags efter att jag slutat jobba. Med sig hade han sjukvårdsutrustning av kaliber: världskrig. Han fixade, som den mästare på fix han är även hit min cykel, som jag nu utrustat med ljus både fram och bak! 
 
 
Om du bränt dig på rättvisemärkt kaffe, blivit biten av en gädda i Mullsjön eller satt en pensel i ögat finns denna låda i uppgång F. (Du kan ju alltid läsa HP medan du blir omplåstrad)
 
Bättre sällskap och bättre mat finns INTE! Jag och morfar vet hur man lever livet!
 
Bildbevis. 
 
Måndag innebär att vi har ett nyhetssvep med klassen. Idag diskuterade vi den oändliga(?) frågan om olja och hur den liggar till grund för många av världens mest omfattande konflikter. Eftermiddagen bjöd på internationella relationer och globalisering. Tänk att hela världen stannar upp och andas på Mullsjö folkhögskola ibland.
 
 
Ett andetag? 
 
 
 
Suddiga och/men GLADA!
 
Lunchdags! Det serverades ungsbakad falukort med hemmagjort mos! Det är dock inte första gången jag ränner till köket för att få tag i lite lingonsylt till mitt mos. Är det jag eller resten av hela världen som är galen? Troligtvis resten av hela världen.
 
Eftermiddagen bjöd på skinande sol i Mullsjö och jag, Erika och Karin tog våra nästan identiska cyklar och gav oss iväg mot byn.
Som en scen ur en körkortsbok.
 
Vi åt något som heter Kalles frestelse till kvällsmat. Ska jag vara ärlig vet jag fortfarande inte riktigt vad det är. Som efterrätt övade jag piano och målade hela kvällen lång! Jag har ju alltid varit en efterrättstjej.
 
 
 
 Godnatt!
 
 

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2012-09-18 17:42:59

Hej gumman! Ser att personal från "Röda korset" levererat sjukvårdsmaterial;O) (Söt han är o ja, du ska vara glad att du har en sådan moffa, lika glad som han ska vara över en dotterdotter som ger hans liv lite "wildside" hahaha. Skönt med cykel med va? Även om man nu kan ta sig från ena sidan Mullsjö till den andra på två minuter så kan det ju vara bra med lite omväxling kan jag tänka mig. Förresten, vad är den kulinariska kunskapen hos Mullsjöborna???? "Ingen lingon" till potatismoset, pappa är fortfarande i chock:O))) Saknar dig o längtar till fredag, puss!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela