engangimullsjo.blogg.se

Söndagsmys!

Publicerad 2012-09-30 22:27:23 i Allmänt

Nu har det inte bloggats flitigt på ett tag! Jag har jobbat nästan hela veckan på mitt kära jobb, hektiskt men roligt! Fler fingrar har fallit offer för Wayne´s vassa knivar och jag betvivlar att jag ens kommer att ha några kvar till jul. I skolan har det handlat om barnarbete, miljömärkningar och vårt projektarbete bland annat. Vi har ny bestämt oss för att arbeta med ett projekt i sammarbete med hela människan, ett socialt arbete på kristen grund där olika kyrkor jobbar ekumeniskt för att ge stöd och erbjuda aktiviteter för människor på glid, och/eller dess anhöriga. Bland annat driver de ett projekt som heter glömda barnen, där vi har planerat att hjälpa till med insamlingar och temadagar på skolan. 
 
Annars har det inte hänt så mycket här i Mullsjö. Just nu sitter jag i soffan med Karin, Erika och Josefin och kollar på Knight and day med den obligatoriska kvälls-fikan som sällskap. Tjoflöjt mina nära och kära! Jag saknar er och ni är hjärtligt välkommna hit när ni vill!

Kommentarer

Postat av: mamma

Publicerad 2012-10-02 16:09:21

Hej gulle-gumman! Inte undra på att man aldig hör av dig, jobbe, jobbe, jobbe. Men du....apropå fingrar...de kan vara bra att ha...var nu rädd om de du har kvar:/ Projektet som ni startat verkar spännande och med all säkerhet välbehövdligt. Tur att det finns människor som vill göra skillnad i vår värld. Älskar dig, kram mamma.....och vi kommer snart och hälsar på...du får bjuda på en fika då....helst med fingrar. hahahaha...pappa hälsar med en STOR kram.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela