engangimullsjo.blogg.se

Gott nytt år?

Publicerad 2013-01-02 01:36:41 i Allmänt

Om någon skulle ha nallat på champagnen tidigt och missat händelsen som bar oss in i en ny tid, vill jag meddela att just detta har skett och att det nu är 2013. Årskrönikor i sportradion, i form av karameller i tvn eller egna personliga på facebook har haglat över mig det senaste dygnen. Det verkar som om detta är ett av de få, till och med det ända tillfälle på året som människor stannar upp och reflekterar över var man varit och vart man är påväg.Skrämmande sällan och ofta kryddat med löften som väntas bringa lycka och välgång in i ett nytt rent förutsättningslöst år. "I  år...!" Inget i ditt liv försvann när klockan slog tolv igår natt, inte ens siffran 2, den byttes bara ut av siffran 3. 
 
Själv mötte jag 3an i söndrum där jag och Axel rockade loss med middag. Kvällens gästartist var även inskriven patient i huset, en katt med rör genom halsen vilket gav partyt en gullig men ändå motbjudande touch. Det var en väldigt trevlig kväll och hamnar i topp-position på listan över bra nyårsaftnar.
 
Att det just nu är den 2 januari innebär att det endast är 20 dagar kvar tills jag åker till Afrika. De känslor jag tidigare hade inför resan, att det mest skulle vara tråkigt och ointressant har bytts ut mot en blandning av nyfikenhet, optimism och skräck. Det är intressant att utsätta sig för saker som ligger på gränsen av ens bekvämlighet, oavsett om man åker till Afrika eller säger något uppmuntrande till en främling. 
 
Nu är det dags att sova. Som en söt avslutning följer lite bilder från min ledighet, tagna med min nya kamera(lägg märke till min oerhörda känsla för ISO-inställningar)!
 
Julklappsleken=blodigt allvar.
Stiligt par, min mor och far!
 
Farmor och farfar på besök.
 
I'm cool making art with my cameraz
 
Helsingborg-Helsingör
Syster och bror mätta i Helsingör.
Jag hann allt få en bit Mimi, innan hon for iväg och firade årsskifte i Oslo. Underbart!
 
Snygga och väldigt härliga Sofia räddade mig ur helg-tristessen och bjöd på mys-fika, du är fantastisk!
 
Nog för att bilder på andras hundar är tråkiga, men jag tycker allt att hon ser ståtlig ut. 
 
Den kanske bästa bilden i år (ja, i år) är redan här och får avluta för ikväll. Tjoflöjt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela