engangimullsjo.blogg.se

Underbara måndag

Publicerad 2013-01-21 11:12:46 i Allmänt

Det blir många inlägg i känslan av att "nu är det snart dags...!". "Kan hon inte bara åka snart?" tänker både ni och jag. Bloggandet idag sker vid foten av ett berg av packning och vi fick en dålig relation redan från början. Brist på sammarbete och förståelse(skulle behövas mycket ickevålds-kommunikation) har lett till att husets väsk-artilleri ockuperat mitt rum och krigsför sig genom att aldrig bli färdigpackade. Jag upprepar ständigt "pengar, pass, biljett." "pengar, pass, biljett" i tron om att man med den trion kan man besegra vilken världsdel som helst. Attack!
 
Under vistelsen hemma har det funnits tid för fest, förberedelser och avsked. Morfar passade på att fylla 70 år! Vi åkte till lousiana och hade en riktigt fin dag jag sent ska glömma. I lördgas träffades dock hela klanen i påarp för att gratta jubilaren. Härligt! 
Grattis Morfar!
 
Igår firade vi även farmors födelsedag, men det var hon som gav oss present i form av söndagsstek med efterrätt OCH tårta! Helt underbart. Mina ambitioner som handlar om att möta Afrika som vältränad och i toppform har dock förändrats till att möta Afrika på halva vägen, man måste ju komma ihåg att Afrika inte heller är i direkt toppskick. 
Nu är det hög tid att sätta fart med det sista. Jag hoppas och tror att jag kommer att kunna hålla bloggen uppdaterad. Jag vill än en gång hänvisa till karin och Josefin som båda bloggar om vår gemensamma resa, Tjolavippen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Rebecca Sellergren

Välkommen till min blogg! Här skriver jag om vardagen på Mullsjö folkhögskola där man i en liten och kaffedränkt tillvaro axlar frågor rörande globalisering, miljöhot och rättvis handel, med mera! Risken finns att du även får ta del av saker som jag råkar ut för under dagarna, vad spännande för dig! Förhoppningsvis kan jag göra dig glad, informerad och förbannad på samma gång!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela